wtorek, 6 października 2015

Kupno mieszkania

Obecnie coraz więcej młodych ludzi poszukuje mieszkania albo kąta dla siebie. Niestety sytuacja w Polsce jest o tyle niekorzystna, że często młodzi muszę się decydować na mieszkanie z rodzicami. 

Chodzi przede wszystkim o wysokie ceny nieruchomości lub wynajmu mieszkania. Po prostu przewyższają nasze zarobki.

Chociaż, na początku 2015 roku obserwowano rosnącą podaż mieszkań, zwłaszcza na rynku pierwotnym. Eksperci uważają, że stabilne ceny ofertowe to przede wszystkim mieszkania z segmentu cieszącego się od lat największym zainteresowaniem. Takie mieszkania kupowano, a później chętnie wynajmowano.

Co spowodowało aktualne trendy?
Na pewno duża podaż mieszkań i niskie oprocentowanie kredytów hipotecznych to lepszy standard zamieszkiwania. Dotyczy to głównie młodych ludzi, którzy są  aktywni zawodowo. Odwrotna tendencja dotyczy ludzi starszych.

Rosnący popyt na wielkie mieszkania zachęcił deweloperów przede wszystkim o silnej pozycji rynkowej, do nowych inwestycji. Ostatnio bardzo rozwijają się nowe mieszkania bezczynszowe rybnik. Sprzedaż mieszkań rozpoczyna się już na etapie uzyskania pozwolenia na budowę. Ceny są oczywiście wyższe.


Jestem młoda i powinny mnie cieszyć te tendencje, jednak tak nie jest. Ceny mieszkań są wysokie, więc mieszkanie jest poza moim zasięgiem. Przynajmniej na razie. Jeszcze nie ustabilizowałam swojej sytuacji życiowej. Mam nadzieję, że kiedy ruszę już dalej, mieszkanie będzie czymś oczywistym.


Na razie podnoszę głowę do góry. Jestem jeszcze w trakcie studiów, dlatego mieszkanie z rodzicami jest naprawdę w porządku. Na pewno czasem mam dosyć, ale liczą się koszty, których praktycznie nie ponoszę mieszkając z całą rodziną pod jednym dachem.

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz